[dmwg] Press Release - CARE Vietnam: No Excuse for Inaction at UN Climate Change Talks (Warsaw, 11-22 Nov)

Ha Thi Quynh Nga nga.htq at care.org.vn
Mon Nov 11 05:27:45 GMT 2013


Dear Sr./Madam., 
 
As Government delegates from 195 countries, including Vietnam, gather this week in Warsaw, Poland, to discuss how to deal with the growing climate change challenge, CARE Vietnam is calling on all Governments to urgently increase ambition and action to tackle the causes and impacts of climate change.
CARE Vietnam’s work with communities living in poverty provides enough evidence of how climate change is already undermining efforts on poverty reduction and sustainable livelihoods. Ethnic minorities, migrants and poor women are among the ones facing the largest brunt of this global climate crisis. The Government of Vietnam and development partners have undertaken commendable and recognized efforts to mobilize resources to curb emissions and support adaptation to the changing climate, but there was a need for more and additional funds and support from developed countries for the poorest that face unavoidable impacts of climate change. More action is needed. This week in Poland, governments collectively need to make progress in securing a fair, ambitious and binding climate deal by 2020 and adequate long-term finance for adaptation. As one of the countries particularly vulnerable to the adverse effects of climate change, Vietnam has to continue its efforts and demand tangible results and resources. 
 
Please find attached a press release for further information.
 
Best regards,
On behalf of CARE International in Viet Nam
 
---------------------
 
Kính gửi Ông/Bà, 
 
Trong tuần này, đoàn đàm phán của Chính phủ 195 quốc gia, bao gồm Việt Nam, đang có mặt tại Vác-sa-va, Ba Lan để thảo luận về cách đối phó với những thách thức ngày càng gia tăng do biến đổi khí hậu (BĐKH). Nhân sự kiện quan trọng này, CARE Quốc tế tại Việt Nam kêu gọi tất cả các quốc gia nâng cao cam kết và hành động để ứng phó kịp thời với các tác động tiêu cực của BĐKH.
Kinh nghiệm của CARE Việt Nam khi làm việc với các cộng đồng nghèo đã chứng minh rõ ràng BĐKH đã và đang cản trở các nỗ lực xóa đói giảm nghèo và phát triển sinh kế bền vững. Trong đó cộng đồng dân tộc thiểu số, người nhập cư và phụ nữ nghèo là những đối tượng bị tác động nhiều nhất. Chính phủ Việt Nam và các đối tác phát triển quốc tế đã rất cố gắng huy động nguồn lực nhằm hạn chế phát thải và hỗ trợ thích ứng với BĐKH. Tuy nhiên, cần có thêm nguồn lực và sự hỗ trợ của các nước phát triển dành cho các cộng đồng dễ bị tổn thương nhất ứng phó với tác động không thể tránh được của BĐKH. Cần có nhiều hành động hơn nữa. Tại Ba Lan, các chính phủ cần phải đạt được bước tiến mới về một thỏa thuận công bằn, có tính ràng buộc về khí hậu vào năm 2020 cũng như đảm bảo tài chính dài hạn cho hoạt động thích ứng với. Là một trong các quốc gia đang phải chịu nhiều tác động, Việt Nam cần tiếp tục nỗ lực huy động nguồn lực cho công tác ứng phó với BĐKH.
 
Vui lòng xem file đính kèm để biết thêm chi tiết. 
 
Trân trọng,
Đại diện tổ chức CARE Quốc Tế tại Việt Nam
 
 
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: http://ngocentre.org.vn/pipermail/dmwg/attachments/20131111/4bdef598/attachment-0015.html 
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: COP19 Press release CARE Vietnam - EN.docx
Type: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Size: 55820 bytes
Desc: not available
Url : http://ngocentre.org.vn/pipermail/dmwg/attachments/20131111/4bdef598/attachment-0030.bin 
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: COP19 Press release CARE Vietnam - VN.docx
Type: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Size: 58372 bytes
Desc: not available
Url : http://ngocentre.org.vn/pipermail/dmwg/attachments/20131111/4bdef598/attachment-0031.bin 


More information about the dmwg mailing list