[Ngo Climate Change] Science Film Festival 2013 on Renewable Energies & Sustainability

Ha Thi Quynh Nga nga.htq at care.org.vn
Fri Oct 18 11:39:21 BST 2013


Dear colleagues,
 
Please find attached information about Science Film Festival 2013 organized by the Goethe Institute, A&C &  others. 
 
Focus of this year is on renewable energies and sustainability. The festival aims to answer in a play way fundamental questions: Which kind of energy will we use in the future? Facing climate change, which new approaches are there to protect our natural resources and live more sustainably? Which challenges are we facing in the coming decades? 

The pre-opening of the Festival takes place on 24th of October in Hanoi. Young audiences will be familiarized with scientific topics in an accessible and entertaining way through films and games. 
As public opening of the Science Film Festival on 26th October at 2 pm the Goethe-Institut will show the internationally award-winning documentary „Chasing Ice“ – How climate change changes our planet: expedition into the arctic. Chasing Ice is the story of photographer James Balog’s mission to change the tide of history by gathering undeniable evidence of climate change on our planet with the help of revolutionary time-lapse cameras. Further information can be found at: http://www.goethe.de/ins/vn/han/en11668836v.htm & www.goethe.de/sciencefilmfestival
 
--------------
Chủ đề của Liên hoan phim năm nay là Năng lượng tái tạo và sự bền vững. Các bộ phim đề cập đến các nội dung: sử dụng các năng lượng trong tương lai, có những nguồn tự nhiên nào cần được bảo vệ và thích ứng với sự biến đổi khí hậu, phải đối mặt với những thử thách nào trong những thập kỷ tới. Thông qua những bộ phim khoa học sống động, sẽ có các thí nghiệm, trải nghiệm xoay quanh nội dung các bộ dành cho các bạn học sinh, sinh viên.
Đặc biệt, Liên  hoan phim khoa học lần thứ 3 tại Việt Nam sẽ trình chiếu bộ phim "Đuổi theo băng tuyết". Để tìm ra những bằng chứng về sự biến đổi khí hậu trên trái đất, nhiếp ảnh gia về thiên nhiên  <http://citinews.net/giai-tri/ba-de-cu-am-nhac-oscar-khong-the-bo-qua-366RLJI/> James Balog đồng thời cũng là nhà khoa học đã du hành đến Bắc Cực. Bằng một loại máy quay theo giờ đặc biệt kéo dài đến hàng năm, những hình ảnh về hậu quả của việc trái đất nóng lên được tái hiện, cho thấy những ngọn núi băng biến mất với một tốc độ nhanh như thế nào. Những khoảnh khắc ấn tượng Balogs ghi lại từ thiên nhiên tươi đẹp gói gọn hàng năm đánh thức mỗi con người trên trái đất rằng trái đất đang nóng dần lên hoàn toàn là điều có thật chứ không phải là câu chuyện cổ tích gay cấn. Bộ phim đã dành hơn 30 giải thưởng trong các Liên hoan phim quốc tế.
 
Vé mời cho buổi chiếu phim khai mạc „Đuổi theo băng tuyết“ sẽ được phát tại quầy thông tin của viện Goethe bắt đầu từ ngày 17.10. lúc 14h.
 
Liên hoan phim cũng sẽ diễn ra tại Vĩnh Phúc, Thái Bình, Quảng Trị, Hội An, Đắc Lắc và Bạc Liêu (vào cửa miễn phí) 
 
Best regards, 
--------------------------------
Ha Thi Quynh Nga (Ms.)
Climate Change Working Group/Disaster Management Working Group Coordinator
92 To Ngoc Van Street, Tay Ho District, Hanoi
Tel:      +84 4 37161930 (Ext: 305)
Fax:     +84 4 37161935
Mob:   +84 (0) 983573009
Email:  nga.htq at care.org.vn
Skype:  ha.quynh.nga
 
 <http://www.care-international.org/donate-now.aspx> Syria-Email-Signature7
 
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: http://ngocentre.org.vn/pipermail/ngoclimatechange/attachments/20131018/7cff7213/attachment-0009.html 
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: not available
Type: image/jpeg
Size: 7481 bytes
Desc: not available
Url : http://ngocentre.org.vn/pipermail/ngoclimatechange/attachments/20131018/7cff7213/attachment-0009.jpe 
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: SFF2013 Flyer.pdf
Type: application/pdf
Size: 406322 bytes
Desc: not available
Url : http://ngocentre.org.vn/pipermail/ngoclimatechange/attachments/20131018/7cff7213/attachment-0009.pdf 


More information about the Ngoclimatechange mailing list